11 พฤษภาคม 2550

wxWidgets ใช้ Image File แบบอื่นนอกเหนือ BMP

ถ้าจะใช้ Image File แบบอื่นนอกเหนือ BMP ต้องทำการระบุชนิดที่ต้องการใช้เพิ่มด้วยดังนี้
1 ใน class ที่ derived จาก wxApp ที่ OnInit จะต้องทำการ add image handler

#include

bool MyApp::OnInit() {
...
wxImage::AddHandler( new wxPNGHandler );
wxImage::AddHandler( new wxJPEGHandler );
wxImage::AddHandler( new wxGIFHandler );
wxImage::AddHandler( new wxXPMHandler );
}



ถ้าเอาทุกแบบใช้ wxInitAllImageHandlers.
Available Image Handlers

  • wxBMPHandler For loading and saving Windows bitmap files.
  • wxPNGHandler For loading and saving PNG files. Images with transparency or an alpha channel are supported.
  • wxJPEGHandler For loading and saving JPEG files.
  • wxGIFHandler GIF files: only for loading, due to legal issues.
  • wxPCXHandler For loading and saving PCX files. wxPCXHandler will count the number of different colors in the image; if there are 256 or fewer colors, it will save as 8-bit; otherwise it will save as 24-bit.
  • wxPNMHandler For loading and saving PNM files. Loading PNMs only works for ASCII or raw RGB images. When saving in PNM format, wxPNMHandler will always save as raw RGB.
  • wxTIFFHandler For loading and saving TIFF files.
  • wxIFFHandler For loading IFF files.
  • wxXPMHandler For loading and saving XPM files.
  • wxICOHandler For loading and saving Windows icon files.
  • wxCURHandler For loading and saving Windows cursor files.
  • wxANIHandler For loading Windows animated cursor files.

2. อย่าลืม Link library ที่เกี่ยวข้อง

  • JPEG, wxjpeg.lib
  • PNG, wxpng.lib & wxzlib.lib

ไม่มีความคิดเห็น:

แสดงความคิดเห็น