ถ้าจะใช้ Image File แบบอื่นนอกเหนือ BMP ต้องทำการระบุชนิดที่ต้องการใช้เพิ่มด้วยดังนี้
1 ใน class ที่ derived จาก wxApp ที่ OnInit จะต้องทำการ add image handler
#include
bool MyApp::OnInit() {
...
wxImage::AddHandler( new wxPNGHandler );
wxImage::AddHandler( new wxJPEGHandler );
wxImage::AddHandler( new wxGIFHandler );
wxImage::AddHandler( new wxXPMHandler );
}
ถ้าเอาทุกแบบใช้ wxInitAllImageHandlers.
Available Image Handlers
- wxBMPHandler For loading and saving Windows bitmap files.
- wxPNGHandler For loading and saving PNG files. Images with transparency or an alpha channel are supported.
- wxJPEGHandler For loading and saving JPEG files.
- wxGIFHandler GIF files: only for loading, due to legal issues.
- wxPCXHandler For loading and saving PCX files. wxPCXHandler will count the number of different colors in the image; if there are 256 or fewer colors, it will save as 8-bit; otherwise it will save as 24-bit.
- wxPNMHandler For loading and saving PNM files. Loading PNMs only works for ASCII or raw RGB images. When saving in PNM format, wxPNMHandler will always save as raw RGB.
- wxTIFFHandler For loading and saving TIFF files.
- wxIFFHandler For loading IFF files.
- wxXPMHandler For loading and saving XPM files.
- wxICOHandler For loading and saving Windows icon files.
- wxCURHandler For loading and saving Windows cursor files.
- wxANIHandler For loading Windows animated cursor files.
2. อย่าลืม Link library ที่เกี่ยวข้อง
- JPEG, wxjpeg.lib
- PNG, wxpng.lib & wxzlib.lib
ไม่มีความคิดเห็น:
แสดงความคิดเห็น